Olot Cultura

Ajuntament d’Olot / 2015

Ens han encarregat el redisseny de l’Agenda de Cultura d’Olot. Havia de ser una evolució, no un trencament, que mantingués l’estil propi de l’Agenda procurant una millor funcionalitat d’aquesta.

El brífing també incloïa pensar de nou el logotip d’Olot Cultura. La nova imatge havia de transmetre elegància i proximitat a tots els públics, per això vàrem buscar una tipografia que fos de pal sec i rodona, que denotés amb les seves formes amables un caràcter més proper. Es va ressaltar la paraula “Cultura” per sobre d’Olot, per tal de ser més immediats en la seva intenció de comunicació.

El redisseny de l’Agenda el vàrem enfocar a partir de les dificultats que vàrem observar en ella: els pictogrames eren en diferents estils i després de treballar diferents opcions es va escollir utilitzar franges de colors segons les disciplines culturals d’una manera senzilla, clara i entenedora. Així també es va treballar en la gràfica d’un segell que marquès les activitats per a tots els públics. Per un altre costat, les dates de les activitats culturals ordenades cronològicament havien de ser accessibles d’una forma ràpida i ho vàrem solucionar col·locant-les a la part superior externa de la pàgina. La informació de quan, hora i lloc va agafar caràcter donant-li color segons la categoria de l’activitat.

L’estructura de la pàgina pren així més ordre i facilita la lectura. No es va trencar amb les caixes-semitransparents de la segona part de l’Agenda on es col·loquen les informacions que van més enllà d’una activitat, però se’ls ha afegit les franges de colors per a situar al públic a l’hora de saber a quin àmbit cultural pertanyen. S’ha elaborat un full d’estils per al canvi de tipografia i estructura d’arreu de l’Agenda. Per últim i com a element plenament nou s’ha creat un índex, indispensable per a facilitar una cerca ràpida de la programació cultural segons l’interès de cadascú.